Laatse reis Arusha-Nairobi - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van edwincornelissen - WaarBenJij.nu Laatse reis Arusha-Nairobi - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van edwincornelissen - WaarBenJij.nu

Laatse reis Arusha-Nairobi

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg

15 September 2006 | Tanzania, Arusha

Inmiddels alweer n tijdje terug in NL, maar ik ga weer in retroperspectief mijn avonturen in Tanzania en NL opschrijven..Komt ie!!

Het laatse nachtje in Sugita's huis was een beetje onrustig, zoals altijd blaffende honden, kraaiende hanen en deze nacht was er een soort woelmuis de badkuip in gekropen...Altijd avontuur! 's ochtends vroeg opgestaan en met Sugita nog een lekker ontbijtje gegeten. Altijd als ik vanuit Ngaramtoni de stad in ging en bij Sugita in Arusha logeerde was het ontbijt met luxe dingen zoals muesli, yoghurt, vruchtensap, lekkere broodjes een hele smakelijke afwisseling met het ontbijt bij het gastgezin, ookal deed "mama Rose" erg d'r best met gebakken tomaatjes. Sugita bracht me weg naar het Impala hotel om de shuttle naar Nairobi te pakken. Tegenwoordig vertrekt de shuttle bus zowaar strak op tijd, maar ja ze hadden wel weer net de prijs van 10.000 naar 15.000 verhoogd, dus dat mocht ook wel. Gelukkig had ik het wel weer zo gesjefd dat ik resident reed betaal..hehe. Het wordt nog een gezellige busreis want Deborah, de coordinator van GSC is er ook bij. Een leuke oude zwarte Amerikaanse dame die GSC runt, en waarmee ik naar de waterfalls ben gehikt (zie nieuwe vrijwilligers en Themi Falls" en naar Lake Diluti ben gegaan.
Behalve dat ik geregeld heb dat alle nieuwe GSC een cultural tour doen, ziet het er naar uit dat GSC en Osotwa ook een structureel samenwerkingsverband aan gaan. Hiep hiep!
Eerst rijden we door de chaos van Arusha, waarbij we ook nog Ngaramtoni passeren, en weemoedig kijk ik uit t raam! Onderweg nog veel foto's geschoten en lekker met Deborah gekletst...De vijf uurtjes zijn snel voorbij en rond lunchtijd wordt ik bij het Backpackers hostel afgezet...en daar eindigt mijn verhaal.
Het volgende verhaal gaat over mijn bezoekje aan de sloppenwijken van Nairobi...

  • 17 September 2006 - 21:21

    Lars:

    ah.. toch weer wat verhaaltjes :)

  • 20 September 2006 - 18:32

    Rina:

    Ik heb de link gelukkig weer van je weblog.
    Leuk dat je verder gaat met vertellen.
    Knuffetje Rina

  • 24 December 2006 - 00:06

    Rina:

    Fijne kerstdagen!

    Gerard en Rina

  • 05 Januari 2007 - 18:30

    Vreemde Vruchten:

    dag edwin ik ben een collega van je moeder ik vind alle foto s mooi en de artikelen interessant ik zag foto 172 moet het zijn je vermeldde:papaja maar het zijn mango s daa hayde

  • 03 Oktober 2007 - 06:11

    Tijn:

    En heb je daar ook nog soep gemaakt? Of wa het alleen maar stof en regenwolken?

  • 22 Januari 2009 - 07:06

    Sabine:

    ik vind
    h

    het hweel leuk dfat ik s

  • 05 Augustus 2010 - 18:51

    Jaap Terpstra:

    zeer veel interesse heb ik naar het dorpje Kimnyak waar wij Mtili Molle, een 10 jarig Albinojongetje hebben geadopteerd.graag een tekebn van leven naar jaap.terpstra@upcmail.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 11298
Totaal aantal bezoekers 136746

Voorgaande reizen:

04 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: