Afscheid van Tanzania - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van edwincornelissen - WaarBenJij.nu Afscheid van Tanzania - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van edwincornelissen - WaarBenJij.nu

Afscheid van Tanzania

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg

25 Juli 2006 | Tanzania, Arusha

Hee vandaag alweer mijn laatste dag in Tanzania. Morgenochtend vertrek ik met de shuttle bus om 8:00 vanuit Arusha naar Nairobi, een trip van ongeveer 5 uur. Met een bloedgang zal ik Ngaramtoni passeren en nog meewarig een blik werpen naar dit stoffige dorpje waar ik een half jaar gewoond en gewerkt heb.

Gistermiddag ben ik naar Arusha vertrokken, en het afscheid was best zwaar. Zaterdag had Mr Elias (mijn "baba" a.k.a. vader)een afscheidslunch georganiseerd. Veel collega's en vrienden uit Arusha en Ngaramtoni kwamen, en er was zelfs een heuse toespraak en kado's. Best wel ontroerend en ik zal Ngaramtoni en de familie missen. Ik kreeg o.a. Masai Shuka;s (van die felgekleurde tafelkleden die ze dragen)een traditionele staf, die alleen uitgereikt worden aan wijze mannen, en een uitgebreide lofzang. Gistermiddag mn spullen gepakt, een huilende moeder en stofwolken achterlatend in een aftandse taxi met een weemoedige sfeer naar Arusha gereden.

Mijn spullen bij Sugita gedropt en op mijn (eigelijk Jannes) mountainbike naar de stad gereden. Het was al bijna donker, overal auto's op de weg zonder licht, uitlaatgassen, stof in je oog, drempels, idiote dala-dala drivers, heerlijk! Inmiddels vind ik het fantastisch om tussen in die chaos te racen met mijn fiets, tussen de auto's door slalommen, aanhangen bij vrachtwagens, en dat tegen een achtergrond van een prachtig roze/paars geel gekleurde hemel met bloeiende bomen of lelijke gebouwen, met veel getoeter en geschreeuw als kers op de taart. Nog geld gepind bij de ATM van het Barclays in het zelfde gebouw waar ik 4 maanden voor MDF heb gewerkt. Gelukkig was de pinautomaat deze keer niet buiten dienst.Nog wat gekletst met Shani en Saidi, twee bewakers. Shani had me n paar dagen geleden nog een stuk speelgoed voor me gemaakt als kado, supercool. Gelukki

Daarna doorgesjeesd naar Vama, een indisch restaurant en met Annet, Jannes, vers uit de Congo, Linda, Bianca en Rene heerlijk gegeten.
Gezllige avond, en geheel onverwacht allemaal kadootjes (coole muziek, boek en thee, yep ze kennen me al). Fiets teruggegeven aan Jannes samen met een grote fles Glenfiddich Special Reserve als dank voor het lenen van zijn stalen ros! Ja, het is nu zo'n beetje echt afscheid nemen van iedereen. Valt niet altijd mee, maar ja de afgelopen weken zijn veel vrienden vertrokken of op vakantie (o.a. Maggie, Tara, Tore), dus nu is het mijn tijd.
Hieronder nog wat foto's van Ngaramtoni, Arusha en t feestweekend 2 weken geleden. Helaas geen foto's van vandaag en gisteren. Ik zal de komende dagen en weken nog meer op de site zetten, dus keep tuned in.

  • 27 Juli 2006 - 20:17

    Rina:

    Hoi Edwin

    Als je dit leest ben je weer veilig terug in Nederland, Welkom thuis!

    Blijf je deze weblog aanhouden?
    Je bent ook van harte welkom op de familieclub "De Eenhoorn"op internet.
    De link kun je aan je ouders vragen of als je een e-mailadres doorgeeft dan stuur ik je een uitnodiging van deze besloten familieclub die alleen voor de familie is.

    Groetjes Rina

  • 11 Augustus 2006 - 20:50

    Margo:

    Hoi Edwin,
    Mooie foto's van het leven op straat in Afrika. Sommige foto's zijn echt super gelukt. Haarscherp vaak.
    He,het viel me op maar, heb je LANG HAAR?
    Leuk hoor, tot snel.
    Welkom thuis.
    (je moet erg wennen hoor, maar je zult zien dat het zo snel gaat, en na een half jaar wil je eigenlijk het liefst weer terug)
    (Ook groetjes van Matthijs)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1047
Totaal aantal bezoekers 136763

Voorgaande reizen:

04 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: