Trieste bericht "Ongenode gast" - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van edwincornelissen - WaarBenJij.nu Trieste bericht "Ongenode gast" - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van edwincornelissen - WaarBenJij.nu

Trieste bericht "Ongenode gast"

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg

23 Maart 2006 | Tanzania, Dodoma

Hallo iedereen,

Als reactie op mijn vorige berichtje kreeg ik veel e-mails waarbij de mensen zich afvroegen of het niet niet te zwaar was.
Nou, nee, ik heb nogal lol in het cynisch beschrijven van de situatie, en ik hou natuurlijk erg van klagen.

Vandaag is er echter wel iets triests gebeurd waar ik wel nogal ondersteboven van ben, en verre van vrolijk.

Vanmorgen vroeg kreeg ik het nieuws dat Lisbeth, een deense vrijwiligster niet meer was opgestaan. Toen ik bij haar huis aankwam, lag ze inderdaad dood in bed, onverklaarbaar. Gisteravond had ik met haar nog een biertje gedronken en haar naar huis gebracht. Ze was pas 3 weken hier, maar hadden veel tijd doorgebracht samen, en binnen korte tijd een goeie band en hechte vriendschap opgebouwd. De eerst week had ze heimwee en kreeg erg last van d'r longen, maar afgelopen week was ze fit, en had ze t steeds meer naar dr zin. En nu dit.. Heel onwerkelijk allemaal.

De hele morgen bezig geweest om samen met het hoofd van de vrijwilligersorganisatie allemaal dingen te regelen, docter, verzekering en ambassade bellen. Vervolgens hebben we haar in een pick up versierd met bloemen naar het Mortuarium in Arusha gebracht waar de doctor nog autopsie zal verrichten.
Haar man uit Denemarken belde me nog op, en ik zal veel foto's voor hem maken van haar huis waar ze sliep, omgeving enzo..Hij moest hun dochtertje (7) t slechte nieuws vertellen. Man...Heel raar allemaal.
Op zulke momenten besef je mnaar weer hoe dund de lijn tussen leven en dood is, en dat die onverwacht binnenkomt, zonder te kloppen.
Niks is voor lief, en iedereen mag blij zijn met alle familie en vrienden die nog leven.
Einde van mijn moraalverhaal...

  • 23 Maart 2006 - 13:31

    Mariet:

    Edwin, wat erg, heel veel sterkte!

  • 23 Maart 2006 - 13:32

    Alain Bos:

    Jeetje wat triest zeg.
    Sterkte ermee Ed !

  • 23 Maart 2006 - 13:35

    Charity:

    Hey Edje,

    We zitten met verslagenheid achter ons buro vanwege dit bericht.
    Kreeg er de kriebels van. Echt heel erg zeg.
    Nou veel sterkte de komende tijd.

    Liefs,

    Charity

  • 23 Maart 2006 - 18:30

    Lars:

    Wow Ed...

    Sterkte

  • 24 Maart 2006 - 20:21

    Rene:

    Sterkte eddie

  • 29 Maart 2006 - 20:12

    Tiny Van Den Broeke:

    Ja, inderdaad. Het leven komt en gaat. En soms schijnt God het vergeten te zijn om mensen te halen en veelal zijn die mensen er niet blij mee.

  • 01 April 2006 - 16:32

    De Matthijsman:

    Zo,wat raar en zwaar om zo met het leven geconfronteerd te worden(dit zat vast niet in je reisprogramma).Moedig hoe je er mee om bent gegaan,met het regelen enzo,sterkte!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dodoma

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 136848

Voorgaande reizen:

04 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: