Mijn ouders in Ngaramtoni - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van edwincornelissen - WaarBenJij.nu Mijn ouders in Ngaramtoni - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van edwincornelissen - WaarBenJij.nu

Mijn ouders in Ngaramtoni

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg

13 April 2006 | Tanzania, Dodoma

Nadat m'n ouders eerst 2 dagen in Arusha gebleven waren in een hotel, vond ik het toch wel hoog tijd om ze aan de ontberingen van het leven in Ngaramtoni voor te stellen.

Uiteindelijk hebben ze bijna 6 dagen bij mijn gastgezin doorgebracht, en ze hebben genoten! De meeste dagen was er geen stroom, en ook zij moesten geloven aan het "douchen" met een emmer en kopje, het locale eten, de modderige straten, de hobbelige en volgeporopte dala-dala's en de chaos op marktdag.

We hebben samen een "cultural tour" gelopen alleen kwamen we niet zo ver als dat ik eerst met Yuca gekomen was. Halverwege de Kitakuk Hill begaf mijn vader het zowat, maar de crater hebben we nog net gehaald!

Zelf heb ik de dagen dat ze er waren veel met ze opgetrokken, maar ben ook af en toe naar Arusha gegaan en heb wat op kantoor gewerkt..even ontsnappen aan de ouderlijke aandacht! Ze hebben zelf ook lekker rondgestruind onder begeleiding van David, de gids van OSOTWA.

Uiteindelijk heb ik ze naar de veemarkt gebracht, maar bij gebrek aan belangstelling kon ik ze aan de straatstenen niet kwijt. Bijzonder weinig straatstenen ook, dus onverricht ter zake kwam ik toch terug met ouders, die nu ook nog eens een paar speren van Masaai hadden weten te ontfutselen.

Ik heb nog wat foto's van tijdens de tour bij het bericht geplaatst en nog wat willekeurige foto's van Ngaramtoni en omgeving. Meer foto;s van dezelfde tour, maar dan met Yuca zijn te vinden onder zie "Ngaramtoni Cultural Tour". Voor meer foto's van mijn huiselijke omgeving in Ngaramtoni check" Na een maand in Ngaramtoni.

Veel plezier ermee..

  • 19 April 2006 - 21:40

    Ma En Pa:

    Jawel, we zijn weer terug van deze onvergetelijke reis.
    Leuke foto's, Ed. Het verhaaltje ook.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dodoma

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 136845

Voorgaande reizen:

04 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: