Zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van edwincornelissen - WaarBenJij.nu Zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van edwincornelissen - WaarBenJij.nu

Zanzibar

Door: Edwin

13 April 2006 | Tanzania, Zanzibar

Nadat mijn ouders een paar dagen in Ngaramtoni met mijn leefomstandigheden en gastgezin hadden kennis gemaakt, was het tijd voor relaxen... Maargoed ook, even weg uit Ngaramtoni, waar ik net de dag voordat mijn ouders aankwamen een vriendin verloren had. nu ff lekker weg, zon, zee strand, lekker eten! Aah Zanzibar.

Eerst een paar nachtjes in Stonetown, een spice-tour gedaan daarna de rustige oostkust in het idyllische Bwejuu om vervolgens te eindigen in Kendwa..

In Kendwa heb ik zelfs nog gedoken, de allereerste keer in mn leven! Ben zelfs tot 21 m diepte gegaan, dankzij de goeie instructeur en heb prachtige vissen en koraal gezien en zelfs schildpadden kunnen aaien! Het duiken was niet moeilijk, maar toch wel veel dingen waar je op moet letten en dus vermoeiend maar zeker de moeite waard!

Zanzibar is zo verschillend vergeleken met het vasteland van Tanzania, en al helemaal met Arusha! De geschiedenis is ook nogal anders, want voor eeuwen is het onder bestuur geweest van Sultans uit Oman, en is het dus overwegend Moslim. Verder ook heel veel handel met portugal en Indie vanwege de vele kruiden die er verbouwd worden. Het klimaat is ook nogal anders want het is bloedheet!! Arusha dat op 1400 m hoogte ligt is meestal aangenaam, maar zanzibar is zweten!! Het eten is er ook veel lekkerder, het heet niet voor niets het "spice-island", en daarbij hebben ze verse vis...
Het eten en drinken is er wel een stuk duurder, maar dat komt natuurlijk door t toerisme en t feit dat het een eiland is.
Stonetown is heel relaxed, vanwege de hitte denk ik..maar de mensen vallen je als toerist niet heel erg lastig..Stonetown heeft overal kleine nauwe straatjes waar het heerlijk naar kruiden geurt, tenzij er een van de vele Vespa scooters voorbij scheurt.
Langs de wegen zijn er overal palmbomen en enorme mango-bomen..Aah..Zanzibar.. Genoeg geluld, hier zijn de foto;s..Wellicht ga ik straks dit verhaal nog wat begrijpelijker opscrijven...Adios

Ed

• 14 April 2006 - 13:33

Gees:

mooie foto"s Ed, liefs Patrick, ricardo,lorenzo en gert en gees.

• 19 April 2006 - 21:44

Pa En Ma:

Goed verhaal Ed, Een prachtig Eiland en verschillende leuke ervaringen opgedaan m.n vis eten en hotelwisseling en taxi's

• 01 Mei 2006 - 19:01

T.v.d. Broeke:

Wauw, wat een prachtfoto's. Kun je zo mee exposeren.

• 12 Juli 2006 - 18:48

K.c.:

Juweeltjes van foto's zitten erbij!
    Denk er eens over na om een boek te gaan schriven over je belevenissen.

• 14 Februari 2007 - 08:47

Scuba Girl:

Nice photos, just wish I could understand the text.