Nieuwe vrijwilligers & Themi Trek - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van edwincornelissen - WaarBenJij.nu Nieuwe vrijwilligers & Themi Trek - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van edwincornelissen - WaarBenJij.nu

Nieuwe vrijwilligers & Themi Trek

Door: Edwin

21 April 2006 | Tanzania, Arusha

Afgelopen weekend na een weekje werken, weer eens even flink de tourist uitgehangen. Eerst zaerdagavond een etentje bij Stiggies met wat vrijwilligers van Mondo Challenge, inclusief de twee nieuw aangekomen vrijwilligers die in Ngaramtoni komen wonen en werken als leraar! Hoera! Zonder Lisbeth was ik zo’n beetje de enige blanke daar, dus om weer wat gezelschap om je heen te hebben om al je verwonderingen en geklaag te spuien is toch wel fijn. Een vrijwilliger is de jongeman Thore, uit Noorwegen , de ander Maggy (lekker voor in de soep) uit Schotland. Na het eten haakte iedereen af om nog op stap te gaan, dus ik nam Thore op sleeptouw namen een taxi naar Masai Camp, en hebben tot een uurtje of 1 gepoold, gekletst en biertjes gedronken. Normaal slaap ik bij Sugita, maar die had al andere gasten, dus ging ik maar mee naar de Meru Inn, waar Thore een kamer had. Bij aankomt bleek de Meru Inn helemaal volgeboekt…tja…ach ja geen probleem.
Met Thore stinkvoeten in mijn gezicht en de mijne in de zijne toch nog enigzins kunnen slapen in dat krappe bed met het zoals gewoon het te heet gewassen en grompen muskietennet.

zondag i.p.v. paaseitjes zoeken, een flinke wandeling gemaakt, op weer een mooi plekje aan de voet van Mt Meru. Tara (US, de vrijwilligster van Global Service Corps had de tour georganiseerd, en Deborah (US), en Tina (Hong Kong) en twee gidsen vanaf 8:30 op pad. Eerst door de regen en modder door de dorpjes, heuvel op heuvel af, en daarna belanden we uiteindelijk bij het bos. Glibberige afdalingen met vele bijna- valpartijen door het weelderige groen en de overvloedige blubber. Na flink zweten belanden we uiteindelijk in het dal, aan de oevers van de “Themi River” die we vervolgens afliepen en overstaken. WOW! Supermooie tropische bomen, sierbananen, varens, rotspartijen, watervalletjes en uiteindelijk de grote Oldonyo Sambu waterval ! Tja, de foto’s spreken voor zich! Veel plezier ermee!

• 21 April 2006 - 09:51

Robert:

Hé ouwe avonturier! Dank je voor je lieve hyvesverjaardagskrabbel. Lekkerrr scrabbelwoordje. Wat zien en klinken je avonturen super, genieten! Nog heel veel plezier en jij ook nog Hankiepankie Shanghai!
    Xx

• 25 April 2006 - 20:45

Mieke:

He Ed,
    zo te lezen heb je het nog erg naar je zin daar. Zou zeggen geniet ervan!!!
    groetjes Mieke

• 27 April 2006 - 06:28

Monkey-boy:

hee lekkere aap vamme,
    was je weer aan het damme?
    op de teen van yuca
    en aan de voet van mount meru?
    nu moet de eerste met de matatu
    en is bij de 2e water ver te zoeka

lekkere a a p ben je toch !

• 28 April 2006 - 11:44

Rhiannon Pyburn:

Great to see your photos, Edwin and to read your news on the WUR email list. You sound really happy discovering new things and people. Take god care,
    Rhiannon

• 01 Mei 2006 - 19:05

T.v.d. Broeke:

Als ik het allemaal zo lees, beleef je veel, maar toch hou ik van mijn landje. Je laat het door je leuke verhaallijn wel mee beleven.

• 05 Mei 2006 - 23:06

Rina:

Hoi Ed
    Jan F.is inmiddels vader geworden van een flinke zoon.
    Moeder en kind maken het goed.

• 08 Mei 2006 - 19:37

Ronald:

Hé Ed,

prachtige foto's kerel! Kan niet wachten tot Marijke en ik ook weg gaan. Hoop dan ook zulke mooie foto's te maken. Trouwens ook goede teksten. Pull my finger!

Mazzel,

Ronald (ICA)