Update - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van edwincornelissen - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van edwincornelissen - WaarBenJij.nu

Update

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg

12 Mei 2006 | Tanzania, Arusha

Ik ben inmiddels alweer ruim 3 maanden aan het werk bij OSOTWA, de milieu & ontwikkelings NGO, in het dorpje Ngaramtoni, vlakbij Arusha. Ik zou er in eerste instantie gaan werken aan een project op het gebied van afval, maar inmiddels doe ik vanalles en nog wat, bij gebrek aan de coordinator!

In Februari/Maart heb ik een voorstel geschreven over een onderzoek wat OSOTWA heft uitgevoerd om te kijken wat de meest dringende milieuproblemen zijn voor de locale bevolking, wat de oorzaken zijn, en wat ze denken wat er moet gebeuren, en hoe ze zelf hier een bijdrage aan kunnen leveren. Dat rapportje gaat naar de locale
autoriteiten, en dan word er een workshop
georganiseerd (had allang al moeten gebeuren..maarja..zo gaat dat hier).

De coordinator is momenteel onverwachts een maand op verlof gegaan, en de laatste
weken was ie ookal weg, en wegens zware regenval waren de wegen (nou ja wegen) zo slecht dat ie bijna een week vast zat in de Serengeti. Die coordinator is mijn
directe collega, en een geweldige gemotiveerde Masaai,dus leuk om mee te werken. Hij lijkt een sleutelfiguur om de workshops van de grond te krijgen
want heeft alle contacten enzo, dus jammer dat zijn afwezigheid de boel nogal flink vertraagd. Inmiddels heb ik geen zin om de boel langer af te wachten, (hij is al 6 weken weg) en volgende week ga ik kijken of ik toch niet eens op andere manier de boel van de grond kan krijgen, anders voel ik me niet zo heel nuttig hier. Dat valt best mee want ik doe wel heel veel andere dingen maar niet echt full-time en ook niet dat waarvoor ik dus uiteindelijk gekomen ben.

We hebben ook een cultural tourism programma, zodat touristen een flinke wandeling maken en veel leren
over de cultuur, locale gebruiken, en ondertussen mooie natuur bezoeken. We hebben pas 2 nieuwe gidsen aangenomen, en ik ben ook betrokken geweest bij het
opstellen van de selectiecriteria, ondertussen heb ik de afgelopen dagen flink wat veldwerk verricht. Ik de gidsen de routes laten zien, en was ik zelf een
gids haha! Afgelopen dagen hebben we ook nog bestaande (Olkokola & Kitaakuk) en nieuwe projecten bezocht van stukken bos (Oldinoro) die mogelijk onder beheer van de lokale communities komen en waar we mogelijk ook een eco-tourism programma gaan starten. Verder zal OSOTWA dan trainingen verzorgen en workshops om de bosbouwers, de dorpelingen op een lijn te brengen over het beheer van het bos, en dan de dorpelingen trainen. Tijdens de veld-tripjes weer vele mooi bloemen, planten en dieren (Colobus Monkey) tegengekomen.. Zie foto's!!

Ik ben verder een 2-daagse workshop aan het
voorbereiden over strategische planning voor de organisatie, en dat is nogal een zware dobber, maar uiteindelijk gaat het best lukken.

Nou dat was weer een update van mijn kant!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 136859

Voorgaande reizen:

04 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: