Safari Tarangire National Park - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van edwincornelissen - WaarBenJij.nu Safari Tarangire National Park - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van edwincornelissen - WaarBenJij.nu

Safari Tarangire National Park

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg

12 Mei 2006 | Tanzania, Arusha

Vorig weekend met Annet (mijn ex-baas), Mireille (de secretaresse van de partnerorganisatie uit Congo), Maggie (schotse vrijwilligster uit Ngaramtoni) en met Edward, een locale vriend uit Ngaramtoni eerst de dansvloer van de Colobus Club onveilig gemaakt, en daarna op Safari geweest naar Tarangire National Park. Het was weer als vanouds mooi: mooi landschappen, mooie dieren. Alle gnoe's en zebra's waren wegens de migratie in andere parken, leeuwen waren niet te zien door het hoge gras (jaja regenseizoen), maar wel genoeg olifanten. Het is echt bizar om te zien hoe groen en weelderig de parken nu zijn geworden na de regen, het is echt onherkenbaar vergeleken met de dorre droge gele parken die ik eerder heb gezien. Een complete metamorphose!! Alle stof en zand is nu lekkere modder geworden, en de smerige droge hitte is nu vies plakkerig warm en benauwd...En zo is t altijd wat...

Daarna zaterdagavond bij Rene en Bianca en hun nl buren (studenten) een potje kolonisten van katan gespeeld..hoe nederlandsch kun je zijn?

  • 13 Mei 2006 - 20:44

    Mieke:

    Hey Edwin,
    nog gewonnen met kolonisten?
    wanneer kom je eigenlijk weer terug naar dit kleine landje?
    groetjes Mieke

  • 14 Mei 2006 - 19:13

    Pa En Ma:

    Prachtig geschreven alle voorgaande en deze berichten. Leuk dat je koninginnedag hebt kunnen vieren in Arusha in het (regen)restaurant.(met haring en oranjebitter). staat volgens mij nog niet beschreven ).
    Doe de groeten aan Elias en Mama Rose.
    groet Pa en Ma

  • 15 Mei 2006 - 18:36

    T. Van Den Broeke:

    Edwin, wederom genieten van je foto's en je verhaalstijl. Van mij mag je daar lang blijven! Niet omdat ik je niet mag, maar als je terug bent zal ik je foto's en je uitleg missen.
    Groeten Tiny

  • 15 Mei 2006 - 18:40

    T.v.d. Broeke:

    Ha die Edwin. Net terug van vakantie heb ik weer zin in vakantie. Maar, je schrijft leuk, maar heb je nooit heimwee of een dip(je?. Wat zal jij je weer verbazen als je in Ned. bent.
    Groeten Tiny

  • 17 Mei 2006 - 06:08

    Miss Powell:

    Waerde kaka honeyhitter, het was zo goed uw stem te horen gisteren en even weer Neerlands te lullen (met een heerlijk Amsterdams/N-Hollands accent overigens;). Ik ben van plan om snel je contreien te gaan bezichtigen want al je regenachtige verhalen spreken me erg aan, vooral het groene aspect van die mooie natuurparken (en een goed gesprek natuurlijk). Hier is het namelijk warm en stoffig, al heb een bui van 10 minuten mogen meemaken. Ik ben ook wel heel erg benieuwd wat je aan het doen bent, want je beschrijvingen klinken bekend: wachten op de grote afwezige,van alles doen en zelf inititatief nemen. Volgens mij ben je daar wel goed in, dus misschien moet je gewoon daar blijven kaka! Asante sana voor de gouden tip, en ik zie je dus zeer snel, al reizend door het beloofde land en wel. Succes, en je mag me altijd bellen! Dada Lotje (aka Mevrouw Terpstra)

  • 17 Mei 2006 - 12:21

    Alain Bos:

    Mooie foto van die skull !
    Verder gaat bij mij de sores gewoon weer zijn gangetje, kheb het er maar druk mee !-)
    Voor de rest: Ik geniet van je vele mooie verhalen. Die van Nine komen nu ook goed op gang maar die is over een paar weken al weer terug in Nederland.
    Mijn advies aan jou is daarom ook deze: Blijf zo lang als je er nog zin in heb, want ten 1e: Kan ik nog genieten van je vele mooie verhalen, wetende dat jij het enorm naar je zin hebt.
    En ten 2e: Als je eenmaal terug bent, ga je vast wel weer eens op reis maar niet naar waar je nu bent.
    En ten 3e: Nederland is een koud kikkerlandje... wist je trouwens dat Ayaan Hirschi Ali geen Nederlander ooit is geweest ? Ze hebben haar het Nederlanderschap afgepakt !
    Dus uhm, pas maar op ! Als je te lang weg blijft kan dat jou ook overkomen !!
    Nee hoor geintje, jij bent & blijft Nederlander; Het was een verkiezingsstunt van Ria Verdonk die graag lijstrekker wil worden van de VVD. Nu gaat Ayaan naar de US.... Nederland staat in een mondiale spotlight !
    Dus !!! Weet waar je aan begint als je denkt de grote terugreis naar Nederland te maken.

    Ik zeg nog dit:

    grtjs + liefs

    Alain

  • 03 Juni 2006 - 20:06

    Hanneke:

    Hoi Edwin,
    Ik ben volgende week in Arusha tot 14 juni. Ben je dan in de buurt? Wellicht een afspraak maken ergens tussen 10 - 14 juni?
    Groetjes, Hanneke van mdf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 136859

Voorgaande reizen:

04 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: